poniedziałek, 18 czerwca 2012

Jak ubrać się do pracy?

Jak ubrać się do pracy?


Jak uniknąć takich nieprzyjemnych sytuacji? 
Wystarczy dobrać ubrania zgodnie z obowiązującymi regułami, przyjętą etykietą i dobrym smakiem. Najbardziej restrykcyjne zasady obowiązuje we wszelkich instytucjach finansowych, biznesie, ale także w różnego rodzaju służbach. 
Na przykład pielęgniarki nie tylko zobowiązane są do noszenia uniformu. Nie mogą nakładać mocnego makijażu, malować paznokci na intensywne kolory oraz układać nad wyraz fantazyjnych fryzur. Natomiast wszyscy finansiści są zobowiązani do noszenia garnituru w stonowanym kolorze (w dzień – szary lub granatowy, wieczorem – czarny), jasnej koszuli, krawata w stonowanych kolorach raz pełnych butów i skarpetek w kolorze garnituru. 
Kobiety powinny nosić kostiumy składające się z żakietu oraz spódnicy sięgającej kolan. Spódnicę mogą zastąpić prostymi spodniami. Kostium nie może być krzykliwy oraz wzorzysty. Buty, na obcasie nie wyższym niż pięć centymetrów. Jeśli kobieta zakłada spódniczkę, to koniecznie musi nałożyć rajstopy, nawet jeśli jest gorąco.
Duże firmy i korporacje czasami wprowadzają własne zasady dress code'u. Służy on temu, aby pracownicy jednej firmy byli ubrani podobnie, dzięki czemu są rozpoznawalni na zewnątrz firmy. Przeważnie dodatkiem do ubrań są elementy z logo firmy, na przykład krawat, apaszka. Pracownik nie może odmówić założenia takich elementów stroju, jaki przewiduje regulamin firmy, chyba że narusza on dobra osobiste (zbyt krótka spódniczka, zbyt duży dekolt).
Zarówno szef, jak i pracownicy powinni wykazywać się zdrowym rozsądkiem w kwestii ubioru. Trudno o to latem, kiedy słupek rtęci an termometrze osiąga trzydzieści stopni Celsjusza. Wtedy do lamusa odstawiamy garnitury, sweterki i kryjące rajstopy. Jeśli dress code firmy nie stanowi inaczej – można zamiast kostiumu założyć lekką sukienkę lub bawełnianą bluzkę koszulową oraz spódniczkę. 
Należy przy tym pamiętać, że ubranie nie może odsłaniać zbyt wiele – żadnych głębokich dekoltów, minispódniczek, przeźroczystych tkanin. Kwestię sporną budzą także buty. W mniej formalnych firmach można pracować w sandałach, ale niektóre firmy wymagają, aby buty były pełne, czyli nie odsłaniały palców ani pięt. W biurach zawsze należy nosić rajstopy, ale mogą być bardzo cienkie – 15 den.

-- O autorze

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz