niedziela, 26 kwietnia 2015

Jak wygląda Katarzyna Zielińska bez makijażu?

Katarzyna Zielińska (foto: facebook)
Na zdjęciu po lewej widać jak wspaniale wygląda w makijażu znana polska aktorka Katarzyna Zielińska.

A jak wygląda bez makijażu - zobaczcie TUTAJ

Można oczywiście powiedzieć, że chciała ukryć się przed paparazzi (choć się nie udało) - ale mało kto w "szarej myszce" o co prawda nienagannej figurze, rozpoznałby gwiazdę TVP.

Drogie czytelniczki - nie wychodźcie z domu bez maikjażu:)



Avon, jak powstała firma?

(źródło: wikipedia)






Jak powstała legendarna firma produkująca kosmetyki które "przychodziły" same do domu klientek?

David McConnell - założył Avon już w 1886 roku. Od tego czasu firma rozwinęła się i sprzedaje swoje produkty praktycznie w każdym kraju na świecie.

Więcej TUTAJ


sobota, 18 kwietnia 2015

Nie wstydźmy się rozstępów

Nie wstydźmy się rozstępów - tak można by nazwać akcję w internecie, gdzie kobiety, głównie młode matki pokazują jak naprawdę wygląda kobiece ciało.
Nie boją się prezentować rozstępów czy innych defektów skóry.

Więcej TUTAJ




Dietetyczne sposoby na piękny wygląd


Autor: Agnieszka Każmierska


Sekret zdrowego i pięknego wyglądu tkwi w odpowiednim pielęgnowaniu ciała i twarzy, ale również w diecie i odżywianiu się. Skóra, włosy, paznokcie czego nie powinno zabraknąć w naszej diecie, gdy się źle odżywiasz nasza cera staje się ziemista, szara i pojawiają się na niej niedoskonałości, zmarszczki.

Sekret zdrowego i pięknego wyglądu tkwi w odpowiednim pielęgnowaniu ciała i twarzy, ale również w diecie i odżywianiu się. Skóra, włosy, paznokcie czego nie powinno zabraknąć w naszej diecie, gdy się źle odżywiasz nasza cera staje się ziemista, szara i pojawiają się na niej niedoskonałości, zmarszczki.
  • Witamina E - zawiera antyoksydanty zwalczające wolne rodniki odpowiedzialny za dotlenienie skóry. Zawierają ją oliwa z oliwek, oleje roślinne, ziarna zbóż, szpinak, kiełki pszenicy.
  • Witamina A – zapobiega powstawaniu zaskórniaków , wyrównuje keratynizację naskórka. Zawierają ją jaja ryb, warzywa, morele, pomidory, marchew, melony.
  • Witamina C – ujędrnia skórę , zwalcza wolne rodniki, wspomaga wytwarzanie kolagenu- jędrna skóra. Zawierają ją porzeczki, papryka, aronia, truskawki, cytrusy.
Oprócz skóry w naszym wyglądzie ważne są gęste włosy. Bardzo ważny jest krzem, który przyspiesza wzrost włosów, zapobiega rozdwajaniu. Zawierają go ziarna zbóż, drugim ważnym pierwiastkiem jest magnez, który występuje w brokułach, orzechach, wzmacnia cebulki włosów. Żelazo, które również zapobiega wypadaniu włosów, a występuje w pomidorach, szpinaku, mięsie. Za zdrowe paznokcie odpowiada przede wszystkim cynk występuje w orzechach, migdałach, ziarnach zbóż, a także witaminy z grupy B oraz wapń, który możemy spotkać w soji, fasoli, brokułach. Zdrowe odżywianie zapobiega wielu różnym chorobom skóry, polega na dostarczeniu organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Niestety częste obserwuje się nieprawidłowy sposób żywienia ludzi, diety są źle zbilansowane. Każdy człowiek ma indywidualne zapotrzebowanie. Zasady prawidłowego żywienia, rekomendowane przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) uległy na przestrzeni lat różnym zmianom. Nauka o odżywianiu bardzo dynamicznie się rozwija , szczególnie w XX wieku.
Współczesny styl żywienia, stres, używki, brak relaksu może powodować zwiększone wydalanie niektórych witamin, mikroelementów, dlatego też prawidłowe żywienie należy do najważniejszych czynników środowiskowych człowieka. Najlepszym źródłem witamin są bioflawonoidy, beta- karoten, d- panathenol, C, E. Odżywianie skóry odbywa się drogą krwi. Z krwią tętniczą do komórek dostarczane są substancje energetyczne, budulcowe. Substancje energetyczne dostarczane są drogą krwi dzięki spalaniu węglowodanów. Otrzymane substancje wysokoenergetyczne umożliwiają komórką wytworzenie kolagenu, elastyny i keratyny. Podstawowym budulcem keratyny są aminokwasy pozyskiwane przez organizm z białek podstawowych. Najważniejszym aminokwasem jest cysteina, która jest potrzebna do budowy kolagenu, brak witaminy C blokuje syntezę kolagenu.
Człowiek nie wytwarza i nie magazynuje witaminy C. codziennie ją pobiera się z pokarmem. Prawidłowa bariera naskórka wymaga w diecie kwasu foliowego. Ten niezbędny składnik zamienia się w organizmie w „uszczelniający” naskórek kwas gamma linolenowy. Można znaleźć go w produktach z olejem ogórecznika i wiesiołka. Bogate w odżywcze składniki posiłki są bardzo ważne. Posiłki należy spożywać o stałych porach- małe porcje a często. Jedząc regularnie unikając podjadania ciastek, fast- foodów, dostarczamy organizmowi potrzebnej energii, witamin, mikroelementów.
Ważnym czynnikiem jest również odpowiednie nawodnienie organizmu. Wypijanie dziennie około 2 litry wody niegazowanej. Woda oczyszcza organizm z toksyn, które spożywamy z żywnością. Najcenniejsze jest wyrobienie odpowiednich nawyków żywieniowych, bo to co zjemy ma duży wpływ na kondycję naszej skóry i jak szybko pojawiają się pierwsze zmarszczki i jak długo skóra pozostaje gładka. Niszczenie skóry i proces starzenia spowodowane są głównie brakiem lub niedoborem niektórych pierwiastków i mikroelementów. Należy ograniczyć spożywanie soli, produktów z białej mąki, wędlin- do ich produkcji używane są nitrozyny, które łączą się z aminokwasami w żołądku i tworzą nitrozoaminy o działaniu rakotwórczym.
Posiłki powinny być lekkostrawne. W prawidłowym odżywianiu ważny jest umiar i różnorodność. Jeżeli będziemy stosować urozmaiconą dietę z warzyw, owoców, ziaren z przewagą przekąsek surowych i gotowanych na parze, na pewno dostarczymy skórze dużo witamin, składników mineralnych potrzebnych do jej odnowy.

Więcej szczegółów na stronie http://www.anies.com.pl/dietetyka
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

piątek, 17 kwietnia 2015

Chcesz poprawić kondycję włosów? Zadbaj o skórę głowy


Autor: Urszula Ochocka


Od jakiegoś czasu przykładasz się do pielęgnacji włosów. Nakładasz maseczki, odżywki, olejki, zwracasz uwagę na to jakie zabiegi wykonujesz, tak aby włosy jak najmniej ucierpiały. Jednak w dalszym ciągu zauważasz ze efekty są dalekie od oczekiwanych. Przyczyną może być nieodpowiednia pielęgnacja skóry głowy

Jakim zabiegom skóra naszej głowy powinna być poddawana?

  1. Mycie głowy - regularnie i tak często jak widzimy potrzebę. Błędem jest doprowadzanie do przetłuszczania się włosów i skóry. W ten sposób nie zmniejszysz ilość wydzielanego sebum. Wręcz odwrotnie - doprowadzisz do nadprodukcji łoju. Ponadto włosy oblepione wydzieliną przez zbyt długi czas stają się coraz słabsze. Rozwiązanie to regularne mycie włosów - koniecznie delikatnymi kosmetykami. Nie zawierającymi zbyt silnych i jednocześnie mocno pieniących się detergentów w postaci na przykład SLS.
  2. Peeling skóry głowy - to ważny zabieg, o którym wiele z nas po prostu zapomina. Peeling skalpu daje te same efekty co peeling każdej innej części ciała: złuszcza martwy naskórek oraz pobudza krążenie, a przez to odżywienie cebulek włosa. Dlatego powinien być wykonywany regularnie. Do peelingu można użyć cukru, fusów z kawy lub bardziej skomplikowanych mieszanek domowej roboty: glinki, olejki czy miód. Przepisów jest mnóstwo - wystarczy chwilę poszukać
  3. Olejowanie skóry głowy - poważnie zastanów się nad tym zabiegiem. Jeśli Twoje włosy są słabe, a nowe nie chcą rosnąć olejowanie skalpu pomoże Ci szybko dostarczyć brakujących składników odżywczych skórze głowy i cebulkom. Ryzyko jest jednak takie - że Twoja skóra wcale nie polubi tego zabiegu - co może doprowadzić do efektów odwrotnych od oczekiwanych: zamiast szybszego wzrostu - zauważysz ich nadmierne wypadanie. Dlatego zanim zaczniesz wykonywać regularnie tą metodę - przetestuj ją.
  4. Stosowanie wcierek na skalp. Są to kosmetyki domowej roboty lub kupowane w sklepach, które nakłada się na skórę głowy i które nie wymagają spłukiwania. Aby wcierki były znacznie bardziej skuteczne warto ich nakładanie połączyć z masażem skóry głowy. Dzięki temu nie tylko dostarczysz skórze niezbędnych składników - poprawisz także ukrwienie, a cebulkom włosów zapewnisz odpowiednią ilość tlenu
  5. Farbowanie włosów - jeśli tylko możesz ogranicz je do minimum. Farby nie tylko niszczą i osłabiają włosy - na skórę głowy też negatywnie działają. Powodują przesuszenie skóry głowy i włosów. W wyniku ich stosowania włosy są słabe, cienkie, łamliwe. Dlatego jeśli koniecznie chcesz zmienić kolor włosów użyj naturalnej i wzmacniającej włosy henny zawierającej naturalne barwniki
  6. Zwróć uwagę na to co jesz. Unikaj kolorowego, mocno przetworzonego jedzenia na rzecz owoców, warzyw, ryb. Warto również dietę wzbogacić o herbatki czy suplementy diety oparte na skrzypie i pokrzywie
  7. Fryzury i czesanie. Wbrew pozorom mają ogromy wpływ na pielęgnację i wygląd włosów a także skóry głowy. Szarpanie, używanie metalowych spinek czy grzebieni powoduje mechaniczne uszkodzenia włosów. Z kolei fryzury mocno ściskające i zbierające włosy - kok czy koński ogon męczą włosy i cebulki. Dlatego - nawet jeśli uwielbiasz takie fryzury - daj skórze od nich odpocząć przynajmniej raz w tygodniu

Drogeria internetowa Naturica.pl z naturalnymi rosyjskimi kosmetykami do włosów z serii Receptury Babuszki Agafii
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

sobota, 11 kwietnia 2015

Woda z cytryną, najtańszy detoks na wiosnę

Zbliża się wiosna i czas na oczyszczenie organizmu, czyli detoks.
Pewnie każdy z nas ma swoje sprawdzone osoby na oczyszczanie organizmu, wiele metod można znaleźć również w internecie.

Ja polecam najprostszy i chyba najtańszy sposób - woda z dodatkiem soku z cytryny.
Po pewnym czasie wchodzi w krew - wieczorem do przegotowanej lub przefiltrowanej dobrym filtrem wody dodajemy soku z połówki cytryny. Niektórzy dodają zamiast tego plasterki ze skórką (drobno pokrojone).

Codzienne rano, przez dwa tygodnie i na czczo wypijamy szklankę wody z cytryną.
Prócz działania oczyszczającego napój  wspomaga odkwaszanie organizmu!