sobota, 9 lipca 2016

Jedz mniej, nie jesteś śmietnikiem!

Dzisiejszy wpis nie ma związku tylko z odchudzaniem, raczej ze świadomym jedzeniem.

Odpowiednia porcja!
Na początek pamiętaj, by starać się przygotowywać tylko taką ilość jedzenia, którą masz zamiar zjeść.
Wiem, że od dzieciństwa wpajano nam, że jedzenia nie powinno się marnować.
I jest to racja!
Dlatego gdy w garnku pozostaje trochę przygotowanej potrawy, z obawy przed marnowaniem jedzenia, dojadamy pozostałe resztki.
Stąd tak ważna jest zasada - gotuj tylko tyle, ile masz zamiar zjeść!

Ta zasada łączy się również z talerzami, na jakich podawany jest posiłek.
Zróbcie eksperyment i połóżcie jednakowe porcje na małym, śniadaniowym talerzyku i modnym obecnie, dużym, prostokątnym (kwadratowym) talerzu obiadowym.
Widzicie?
Wasza ogromna porcja z talerzyka zamienia się zaledwie w niewielki kęs na tym ogromnym talerzysku.
Czytałam gdzieś, że osoby które jedzą obiady na talerzach o mniejszej średnicy spożywają o nawet 1/5 kalorii mniej!

Jedz powoli, delektuj się jedzeniem!
Przepraszam za truizmy, ale muszę to w tym momencie powiedzieć - pomożecie swojemu żołądkowi, jeśli będziecie jeść powoli i przeżuwać każdy kęs.
Jedzenie powinno sprawiać przyjemność, a doznania smakowe będą lepsze kiedy będziecie się nim delektować.

Podczas jedzenia warto robić przerwy.
Zanim nasz mózg otrzyma informację, że już otrzymaliśmy niezbędną porcję kalorii, mija około 20 minut. Szybkie jedzenie, futrowanie z talerza może spowodować uczucie przejedzenia i kłopoty z niestrawnością.
Kiedy podczas posiłku robimy sobie przerwę w jedzeniu, to możemy otrzymać sygnał od organizmu, że otrzymał on już to czego potrzebował i nie ma konieczności powrotu do jedzenia.

I nie przejmujcie się, że na talerzu zostało trochę jedzenia. Przecież nie może być tak, że zamiast wyrzucić resztki do kosza - traktujemy samego siebie jak śmietnik.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz