wtorek, 19 lipca 2016

Moda skate


Autor: Pismienny


Czy w ogóle istnieje coś takiego, jak moda skate? Okazuje się, że tak.

Jest to nieco dziwne, bowiem skaterzy to ludzie z definicji wyluzowani i odrzucający powszechnie obowiązujące ograniczenia (jak na przykład prawa grawitacji). Ale kij z tym. 



Tak naprawdę, moda skate wzięła się z fascynacji innych ludzi (nie-skaterów) pewnym stylem życia, podejściem do tematu wygody, wyrażania swojej osobowości i ogólnego luzu. 
To się ludziom podoba, a nawet mocno ich wciąga. I to niezależnie od tego, czy w życiu swoim stali kiedyś na desce, czy też spędzają długie godziny w swojej zagródce w open space, wykonując mrówczą pracę dla korporacji. Może dla takich osobników jest to wyraz jakiejś tęsknoty za wolnością, luzem i ogólnie rzecz biorąc, prawdziwym życiem? 
Może. 
Jakby nie było, skater (lub prawie-skater) przede wszystkim lubi wyglądać na skatera. Jego styl wyraża jego osobowość i poglądy, a że przy okazji jest mu wygodnie – to chyba tylko lepiej, nie?

Zacznijmy od dołu – skater musi w czymś chodzić. Z reguły są to buty dające dobrą przyczepność, komfort, no i styl. Wszystkie powyższe warunki świetnie spełniają np. Vansy czy DC. 
Ważne, żeby buty nie były zbyt dopasowane – wtedy już nie jest tak wygodnie, a dla skatera swoboda ruchów liczy się przede wszystkim.

Ok, buty mamy rozpracowane. Powyżej butów znajdują się spodnie. Czy w każdym razie coś podobnego; znów ważne, żeby nie ograniczały ruchów, umożliwiając wykonywanie fajnych tricków. 
Czyli rurki raczej odpadają. Zwykłe, standardowe spodnie, też. Przyjęło się, że szanujący się skater ma krok w kolanach i bynajmniej nie jest to zupełnie bez sensu. 
Jako człowiek wyluzowany, ceni sobie przede wszystkim swobodę, a zbyt dopasowane spodnie, niestety, takowej nie zapewniają. Natomiast idealnie wpisują się w ten temat tak zwane baggy jeansy – mają szerokie, luźne nogawki, zwężane ku dołowi, do tego obniżony krok i ściągacze na wysokości kostek. 
Co ciekawe, takie spodnie, chociaż niespecjalnie podkreślają walory figury, często zostają skaterom zajumane przez ich drugie połówki. Może laski zmądrzały, a może też cenią luz i wygodę? 
Chociaż trudno w to uwierzyć, kiedy do baggy zakładają szpilki, ale luzik – pomału przekonają się do jedynie słusznych butów.

Powyżej spodni znajduje się z reguły jakaś bluza, koszulka czy inne ustrojstwo. 
Tu, jak zresztą można się spodziewać, też panuje duży luz oraz dowolność; cokolwiek skater założy od pasa w górę, ma to spełniać tylko dwie zasady: zapewniać swobodę ruchów i fajnie wyglądać. 
Prawda, że proste?


www.skateacademy.pl - skateshop online
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz