niedziela, 31 grudnia 2017

3 skuteczne i zdrowe pokarmy wspomagające odchudzanie.


Autor: Justyna Kowal


Niektóre naturalne pokarmy potrafią skutecznie wspomóc nas organizm w walce z nadmiarem kilogramów, poprawić nastrój i zwiększyć tempo przemiany materii. Ponadto wszystkie trzy składniki żywnościowe są cennym źródłem antyutleniaczy, witamin i mikroelementów.

Zielona kawa – jej skład i właściwości odchudzające

- nasiona zielonej kawy są bogate w kwas chlorogenowy, zmniejszający absorbcję glukozy ze spożywanych pokarmów o około 7 %. Ponadto napar w jej ziaren jest bogatym źródłem polifenoli, czyli przeciwutleniaczy, które skutecznie unieszkodliwiają niebezpieczne dla naszego zdrowia wolne rodniki. Picie naparu kawowego poprawia też odporność poprzez  zwiększenie produkcji ochronnych przeciwciał.
Podczas stosowania kawy zielonej lub jej ekstraktów zaleca się stosować dietę niskotłuszczową, a napar z jej ziaren najlepiej wypijać około pół godziny przed planowanym posiłkiem.

Herbata Matcha – cenny napój odchudzający, odmładzający i poprawiający nastrój

- to sproszkowana, wysokogatunkowa zielona herbata, będąca tradycyjnym napojem przyrządzanym z niezwykłą starannością  w Japonii. Dobrej jakości Matcha przyrządzona we właściwy sposób ma słodkawy smak i aksamitną konsystencję. Matcha jest bogata w witaminy A, B, C, E, K, PP, składniki mineralne takie jak wapń, mangan, potas, cynk i miedź,  antyoksydanty, chlorofil  i teinę, działającą pobudzająco na organizm. Działanie przeciwutleniaczy w tej zielonej, sproszkowanej formie  ma ponad 100 razy większy potencjał niż w jej odmianach liściastych.
Działanie odchudzające naparów z Matchy zapewnia obecność związku o nazwie galusan epigallokatechiny, należącego do grupy polifenoli. Związek ten łagodzi pomaga przyspieszyć metabolizm i spalanie tkanki tłuszczowej.  Badania nad zwalczaniem otyłości wykazały, iż  herbata Matcha przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej nawet o 25%.



Cynamon – przyprawa wspomagająca wrażliwość na insulinę

- cynamon pozyskuje się z wysuszonej kory cynamonowca. Ma korzystne działanie na trawienie, działa anyseptycznie i grzybobójczo.  Jest dobrym źródłem wapnia, żelaza i manganu. Wspomaga usuwanie z organizmu wolnych rodników, co pomaga w opóźnianiu procesów starzenia, odtruwaniu organizmu i zapobieganiu nowotworom oraz chorobom układu krążenia.
- przyprawa ta uwrażliwia tkanki na insulinę, wspomagając w ten sposób gospodarkę węglowodanami w organizmie. Aby wspomóc pozbywanie się tkanki tłuszczowej na diecie odchudzającej wystarczy codziennie dodać jego niewielką ilość do płatków, potraw z ryżu, jabłek oraz napojów czy soków.
Cynamon jest składnikiem skutecznego o odżywczego koktajlu odchudzającego, sporządzanego ze szklanki kefiru lub jogurtu naturalnego, połowy łyżeczki cynamonu, połowy łyżeczki imbiru i szczypty chili.

Skuteczne i szybkie odchudzanie - Zdrowe Odchudzanie
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

sobota, 23 grudnia 2017

Jak nie przytyć w święta

Tak, wiem że to może wyglądać niewiarygodnie, ale nawet w święta można nie przytyć 😃

Jak to zrobić kiedy na stole roi się od różnych przysmaków, a gościnna babcia, ciocia itd. zachęca do skosztowania jej wyrobów. 

Po pierwsze nie wolno się przejadać
Nie pchajmy wszystkich potraw w siebie na raz. Lepiej zjeść troszeczkę mniej. Przecież po wigilii będzie pierwszy dzień świąt a potem drugi.

Po drugie nie jedzcie tego co Wam nie smakuje.
To bardzo często popełniany błąd. Ulubiony członek rodziny przygotował potrawę która niekoniecznie nam "podchodzi". I teraz by mu nie zrobić przykrości,dla grzeczności nakładamy ją na talerz 😣
Ja mam tak np. z bigosem. No po prostu nie znoszę a na dodatek mam po nim sensacje żołądkowe. Ale dziś rodzina już wie, ja po prostu bigosu nie jem i nikt, nawet babcia specjalistka od tej potrawy nie namawia mnie do jej zjedzenia.
W końcu na stole jest tyle dobrego.

Po trzecie ruch pomoże na trawienie.
Po świątecznym obiedzie obowiązkowo: ubrać buty, ciepłe kurtki, czapki, szalik i rękawiczki i koniecznie udać się na długi spacer.



piątek, 22 grudnia 2017

Perfumy lubią ciemność

Czy wiesz że perfumy będą dłużej trzymały zapach kiedy będą przechowywane w ciemności?
Światło słoneczne ale i sztuczne bardzo szkodzi trwałości perfum. Dlatego najlepiej przechowywać je w ciemności, np. w kartonowym opakowaniu.

wtorek, 19 grudnia 2017

Cukier czai się wszędzie!

Cukier to chyba największe przekleństwo ludzkości. I choć trudno sobie wyobrazić bez niego jakiejkolwiek potrawy, to trzeba pamiętać, że te białe kryształki są odpowiedzialne za wiele chorób cywilizacyjnych.
I jeszcze za jedno, za tycie!


Wystarczy przejść się podczas przerwy lekcyjnej po korytarzu szkolnym. Dzieci zamiast kanapek zajadają się słodyczami popijając to słodkimi, kolorowymi napojami. Na nic nie zdają się akcje uświadamiające. Dzieci, młodzież i ich rodzice wiedzą co powinno się jeść, ale i tak nie uświadczysz w uczniowskim tornistrze zdrowej przekąski w postaci jabłka czy chrupiącej marchewki.
Łatwiej dać dziecku 5 zł i kazać mu kupić coś sobie niż przygotować zdrowe drugie śniadanie. A najłatwiej kupić słodycze czy słodzony napój.

A w nich czai się cukier. W szklance popularnego napoju reklamującego się jako owocowy mieści się 6 łyżeczek cukru!
A butelka jogurtu pitnego? - zawiera aż 8 łyżeczek cukru. To nawet więcej niż puszka coli która ma ich 6!

A że cukier czai się wszędzie, nie unikniemy go kiedy będziemy chcieli spróbować np. soku pomidorowego. Tam też jest cukier, podobnie jak w keczupie. Tego ostatniego wystarczy zjeść dwie łyżki by dostarczyć organizmowi pełną łyżeczkę cukru!
Przy tym wyczynie blednie nawet zawartość cukru w małej puszeczce z energetykiem - 6 łyżeczek!


Kiedy więc już sięgniemy po małe ciastko (1 łyżeczka) czy drożdżówkę (2-3 łyżeczki),  pamiętajmy, że wcześniej, tego samego dnia nasz organizm pochłonął już najprawdopodobniej 20 łyżeczek cukru w innych potrawach!

I nie topmy żalu w alkoholu, bo wódka z sokiem to 7 łyżeczek cukru a gin z tonikiem to 4 łyżeczki 🍼.


poniedziałek, 18 grudnia 2017

Trądzik po czterdziestce. Jak sobie z tym poradzić?

Na portalu Senior znalazł się ciekawy artykuł poświęcony problemom ze skórą trądzikową u osób dojrzałych.
Okazuje się, że różne krostki na twarzy pojawiają się również u ludzi po czterdziestce i starszych.
Więcej na stronie tutaj - klik.


sobota, 16 grudnia 2017

Dlaczego warto stosować kosmetyki naturalne


Autor: Beata Błach


Kosmetyki naturalne to obecnie najczęściej wyszukiwany asortyment na sklepowych półkach oraz w sklepach internetowych. Naturalne, proste składy produktów i biodegradowalne opakowania to zalety, które przyciągają osoby zaangażowane w ochronę środowiska.



Troska o środowisko naturalne i coraz większa świadomość społeczna o szkodliwości chemicznych dodatków zawartych w kosmetykach syntetycznych sprawiła, że coraz szersza grupa osób zainteresowana jest naturalną pielęgnacją. Naprzeciw oczekiwaniom konsumentów wychodzą koncerny farmaceutyczne produkujące kosmetyki z naturalnym składem. 
Kosmetyki te postrzegane są jako bezpieczne produkty pielęgnacyjne z prostym składem bez zbędnych i szkodliwych substancji. Na rynku dostępne są różne preparaty, których nazwa sugeruje naturalny skład produktu, jednak to nie nazwa a skład czyni produkt naturalnym. Zawarte w nazwie lub opisie słowa „naturalny”, „Bio” lub „Eko” to często tylko chwyt marketingowy mający na celu zachęcenie do zakupu. Wybierając, kosmetyki należy, uważnie sprawdzać skład podany na opakowaniu.

Jak wybierać kosmetyki naturalne
Kosmetyki naturalne to bezpieczne i przyjazne dla środowiska produkty. Jednak wybierając, produkty nie należy, kierować się tylko i wyłącznie nazwą umieszczoną na opakowaniu. Wiele z tych kosmetyków nie spełnia norm, jakie powinien spełniać produkt naturalny. Wybierając produkty oznaczone, jako „naturalne” lub „Eko” należy uważnie czytać skład INCI umieszczony na opakowaniach wszystkich interesujących nas artykułów. 

Producenci kosmetyków zobowiązani są do umieszczania na opakowaniach kosmetyków informacji o składzie. Kolejność składników znajdujących się w produkcie odpowiada ilości składniku, który został umieszczony w wybranym przez nas kosmetyku. W praktyce oznacza to, że, im wyższa pozycja w składzie, tym większa zawartość interesujących nas składników.

Wnikliwe czytanie etykiety pozwoli ustalić, czy produkt oznaczony jako „Bio” lub „Eko” jest naturalny czy też jest to tylko chwyt marketingowy producenta. Kosmetyki naturalne powinny zawierać w swoim składzie ponad 95% surowców pochodzenia naturalnego. Gwarancją naturalnego składu kosmetyku jest też certyfikat jakości. 

Etykieta z logo: EKOCERT, BDIH, SOIL ASSOCIATON (najczęściej spotykane w Europie) umieszczona na opakowaniu to gwarancja naturalności produktu. Kosmetyki certyfikowane produkowane są z najwyższej, jakości substancji roślinnych. Preparaty te nie są testowane na zwierzętach i pozbawione są wszelkich substancji syntetycznych.

Naturalna pielęgnacja
Naturalne produkty do pielęgnacji skóry pozbawione są szkodliwej chemii. Substancje konserwujące, rafinowane oleje, emulgatory, substancje zapachowe to składniki, które znajdują się w kosmetykach syntetycznych. Substancje te są zazwyczaj źródłem różnego rodzaju problemów skórnych m.in. alergii, pokrzywki kontaktowej i uczulenia. Kosmetyki naturalne to przyjazny, bezpieczny i skuteczny sposób pielęgnacji skóry. Składniki zawarte w naturalnych produktach wspierają naturalne procesy odnowy skóry i dostarczają substancji ochronnych. Naturalne składniki zawarte w produktach są lepiej przyswajane przez skórę i przynoszą lepsze, długo utrzymujące się efekty w postaci promiennej, nawilżonej i zdrowej skóry. Naturalna, odpowiednio dobrana pielęgnacja pomoże, utrzymać skórę w dobrej kondycji przez długie lata wspierając, jej odnowę i samoregulację.

Kosmetyki naturalne to ekologiczne i bezpieczne produkty wspierające naturalne procesy naprawcze skóry i przyspieszające jej odbudowę. Taka pielęgnacja jest bezpieczna i skuteczna dla skóry oraz korzystnie wpływa na otaczającą nas przyrodę.


Beata Błach www.beatabłach.pl
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak przejść na dietę i nie zwariować?


Autor: Andrzej Misalski


Wiele osób zna odwieczny schemat – stwierdzamy, że trzeba schudnąć, z zapałem zaczynamy ostrą dietę, restrykcyjnie eliminując wszystkie niezdrowe i wysokokaloryczne produkty. Następnie przez kilka kolejnych dni chodzimy rozdrażnieni, głodni i zmęczeni.  



Posiłki przestają nam sprawiać przyjemność, bo jemy najczęściej to  czego nie lubimy, bo usłyszeliśmy od znajomych, albo przeczytaliśmy w poradniku w internecie, że to zdrowe i pomaga spalać tłuszcz, a w ogóle to „super food” jest i będziemy wiecznie młodymi bogami jak będziemy to wszystko jedli. Takich produktów jest całkiem sporo, i owszem, większość z nich jest bardzo zdrowa, część smaczna lub nie, ale prawda jest taka, że gdybyśmy chcieli jeść wszystko co zdrowe w ilości, która daje pozytywne i widoczne skutki, to nie przestawalibyśmy jeść, a chyba nie o to nam chodzi. 
Na koniec przychodzi faza buntu i grzesznych przyjemności, czyli rzucamy w diabły znienawidzoną dietę i rzucamy się na wszystkie ulubione smakołyki – ciasta, ciasteczka, drożdżówki, fast foody, frytki i smażeninę, słodkie i gazowane napoje oraz słone przekąski. Po takiej sesji zaczynamy mieć wyrzuty sumienia i mamy mocne postanowienie poprawy. W internecie znaleźliśmy przecież kolejną cudowną, modna dietę, która podobno stosują najseksowniejsze modelki i aktorki i koniecznie musimy ją wypróbować. Wiec znów rzucamy się w wir mikroporcji, szpinaku, wody z cytryną zamiast śniadania, jesteśmy głodni, źli... brzmi znajomo, prawda? Zupełnie niedawno, przeszliśmy ten sam cykl.
A gdyby mogło być inaczej. Gdyby można było zrzucić parę kilo, czuć się lepiej, mieć więcej energii, być zdrowszym bez drastycznych wyrzeczeń, bez głodówek i bez wstrętnych produktów, które nam nie smakują. Co ciekawe, taka dieta istnieje i jest ona jedyna w swoim rodzaju – bo dobrana indywidualnie do naszych potrzeb. To dieta ułożona przez dietetyka, który zanim powie co mamy jeść, a czego unikać, zrobi wywiad i pozna nasze kulinarne gusta i zwyczaje. 
Nie lubisz szpinaku – nie ma problemu, jest cała masa produktów, którymi można go zastąpić, zresztą sam szpinak jest mocno przereklamowany, a ilość żelaza, którą z niego przyswajamy jest znacznie mniejsza niż z poczciwej sałaty czy wątróbki, albo cielęciny.
Jeśli na myśl o awokado robi Ci się słabo, to też nie problem – jedz olej lniany, ryby, pomidory i orzechy. Owsianka kojarzy Ci się ze znienawidzonym przedszkolem, zastąp ją kaszami, albo pełnoziarnistym pieczywem. Zawsze jest jakiś smaczny zamiennik, który będzie nam pasował.  Co więcej, to co jednym służy, nam może wręcz zaszkodzić, dlatego dieta ułożona przez doświadczonego dietetyka jest zawsze skuteczniejsza – szybciej przynosi efekty, a dobroczynne skutki właściwego odżywiania są widoczne i utrzymują się długo.  
Najważniejsze w takiej diecie jest ułożenie pełnego, zbilansowanego jadłospisu o odpowiedniej kaloryczności, dobranej do naszego trybu życia, poziomu aktywności, uwzględniający ewentualne dolegliwości czy schorzenia, a co równie ważne, opartego na produktach, które lubimy, bo jeśli dieta jest nie tylko zdrowa, ale także smaczna, chętniej jej przestrzegamy i nie mamy pokusy podjadania i oszukiwania. 
Kiedy właściwe odżywianie jest przyjemnością, a nie przykrym obowiązkiem, łatwiej unikać niezdrowych i kalorycznych przekąsek. Obawiasz się, że taka dieta jest skomplikowana i wymaga spędzania wielu godzin w kuchni? Nic bardziej mylnego – zaproponowane posiłki będą proste i szybkie w przygotowaniu. Co więcej, przekonasz się, jaki to komfort mieć z góry zaplanowane co i kiedy jeść, zamiast tracić czas na wymyślanie co na obiad.

Zapraszamy do poradni dietetycznej we Wrocławiu "Porady Czarownicy". Podpowiemy Wam, jak skutecznie się odchudzać i jak zacząć żyć zdrowo.
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

piątek, 15 grudnia 2017

Reklama dźwignią handlu czyli Muzeum Brudu!


W Bydgoszczy jest taki ciekawy sklep, który doskonale opanował strategię marketingową. 
Na szyldzie można przeczytać "Muzeum Mydła i Historii Brudu" i pod spodem "skład wyrobów mydlanych".

I jak tu nie zajrzeć? A jak już zajrzeć, to jak tu nie kupić?


środa, 13 grudnia 2017

W jakiej sukience wybrać się na studniówkę?

W jakiej sukience wybrać się na studniówkę?
Takie pytanie co roku zadaje sobie cała gromada młodych kobiet. 
Co prawda do tego ważnego wydarzenia jest jeszcze trochę czasu, ale warto już dziś poszukać odpowiedniej kreacji.


Z pomocą w podjęciu decyzji przychodzi portal PolkiPL, który przygotował 14 propozycji na "Studniówkę 2018".


sobota, 9 grudnia 2017

Najmodniejszy kolor roku 2018 według Pantone: Ultra Fiolet!

Firma Pantone Colour Institute od wielu lat w miesiącu grudniu wybiera "Kolor roku".
Nadaje to impuls projektantom i firmom odzieżowym, bo jest pewne, że klienci (a właściwie klientki) będą poszukiwać ubrań i dodatków w barwach zaproponowanych przez Pantone.

source
Kolorem roku 2018 będzie ultra fiolet!

Przyznam, że bardzo nie lubię tej barwy i nie wyobrażam sobie fioletowych ubrań w mojej szafie.
Jedyne co mogę z ledwością tolerować, to takie sportowe autko w tym kolorze 😁 


A więcej o kolorze roku 2018 można przeczytać (j.ang.) - TUTAJ.


czwartek, 7 grudnia 2017

Schudnąć 137 kilogramów? Można!

Historia Lexi Reed z USA pokazuje, że jednak można!
Jeszcze w 2016 kobieta ważyła 218 kilogramów. Waga zagrażała jej zdrowiu i Lexi wraz z mężem postanowiła schudnąć.
Dziś waży 81 kg, a jak wygląda można zobaczyć na zdjęciach.

Więcej TUTAJ.



Najpopularniejsze wpisy miesiąca