niedziela, 29 kwietnia 2018

Odchudzanie - przykładowy jadłospis na tydzień

Dziennik Zachodni spieszy z pomocą odchudzającym się i podaje przykładowy jadłospis na tydzień.

Jeśli nie macie własnych pomysłów to warto skorzystać z podpowiedzi, tym bardziej że są poparte opinią dietetyków.

czwartek, 26 kwietnia 2018

Dieta kapuściana

Autorem artykułu jest K.S.

Na czym polega dieta kapuściana?
Bazą tej diety jest oczywiście kapusta.
Zupa, którą przygotowujemy jest bardzo pożywna, niskokaloryczna i co najważniejsze – im więcej jemy, tym szybciej chudniemy.
Przykładem skuteczności może być Pan Prezydent Kwaśniewski, który (jak podawały media) stosował tę dietę.

Jednak dłuższe stosowanie ma swoje wady – monotonny tryb żywieniowy, zaburzenia krążenia i pracy serca. Oczywiście nie u wszystkich.  Dlatego zalecane jest, aby nie przekraczać zalecanych 7 dni.

Przepis
Pierwszy składnik to oczywiście kapusta (biała albo włoska), 6 dużych cebul, 2 papryki, 6 pomidorów, 2 marchewki, seler naciowy – pęczek oraz przyprawy – pieprz, curry, koperek, oregano, pietruszka, bazylia i czosnek (czosnek najlepiej świeży – wystarczy wycisnąć). Wszystko łączymy w garnku, zalewamy wodą – ok. 3l. Po zagotowaniu przyprawiamy. Pomidory można obrać ze skórki.
Jak wyglądają dni z dietą kapuścianą:
1.     Dzień 1 Zupa kapuściana, owoce – np. jabłka, pomarańcze, arbuz (bez bananów).
2.     Dzień 2 Zupa kapuściana, warzywa należące do grupy niskokalorycznej (brokuły, brukselka, szparagi, ogórki itp. Unikać warzyw strączkowych), jako dodatkowy posiłek – 2 ziemniaki w mundurkach, w tym dniu nie można jeść owoców.
3.     Dzień 3 Zupa kapuściana, owoce i warzywa j/w.
4.     Dzień 4 Zupa kapuściana, 4 banany.
5.     Dzień 5 Zupa kapuściana, w tym dniu można wprowadzić mięso lub rybę ok. 30g, oczywiście przyrządzona bez tłuszczu np. z pokrojonymi pomidorami – w tym dniu można zjeść ich aż 6 sztuk.
6.     Dzień 6 Zupa kapuściana, mięso, ryby i warzywa j/w.
7.     Dzień 7 Zupa kapuściana, warzywa j/w dodać np. kaszę lub ryż (najlepiej brązowy), możemy wprowadzić  soki owocowe i warzywne ale oczywiście bez cukru.
Każdego dnia trzeba pamiętać o piciu co najmniej 2 litrów wody.
Dalsze stosowanie tej diety wiąże się z ryzykiem, dlatego można przejść do niskokalorycznej diety, w której jest większe urozmaicenie. Nasz organizm jest już przyzwyczajony do mniejszych ilości. A jeżeli widać efekty, dlaczego ich nie utrzymać. Ja zaczynam od dziś.
---
Więcej na http://odchudzammojezycie.blogspot.com/
Pozdrawiam i do zobaczenia na blogerze  K.S.
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

niedziela, 22 kwietnia 2018

W zdrowym ciele zdrowy duch - rola diety i aktywności fizycznej w życiu człowieka


Autor: Aleksandra Piasecka


Idąc za znanym powiedzeniem, stajemy się coraz bardziej świadomi tego, że to my sami jesteśmy kowalami własnego losu. Zwiększająca się popularność trenerów osobistych, siłownie powstające jak grzyby po deszczu czy dietetyczny mobbing, atakujący nas zewsząd, to wszystko dlatego, że w końcu zaczynamy rozumieć, o jaką stawkę toczy się gra.



Życie, zdrowie, rodzina, przyszłość
Nasze ciało, aby efektywnie funkcjonować, potrzebuje odpowiedniego paliwa, tak jak silnik benzynowy nie zajedzie daleko na oleju napędowym, tak samo nasz organizm nie zajedzie daleko na chipsach, frytkach i słodkich napojach. Paliwem naszego organizmu są witaminy, minerały obecne w owocach, warzywach, produktach pełnoziarnistych i wodzie. Aby codziennie na nowo żyć, funkcjonować na pełnych obrotach musimy zadbać o dobre paliwo dla naszego organizmu czyli o odpowiednią dietę.

Co jeść, by żyć w zdrowiu?
Co jeść, jak jeść i ile jeść, aby cieszyć się dobrym zdrowiem, dobrym samopoczuciem i mieć mnóstwo energii? Przede wszystkim trzeba zaopatrzyć nasz organizm w niezbędne witaminy i minerały. Codzienne spożywanie 5 porcji warzyw i owoców dostarczy nam słusznej porcji witamin, pobudzi metabolizm, oraz da ogromny zastrzyk pozytywnej energii. Picie czystej, niegazowanej wody, w ilości co najmniej 2 litrów dziennie, pomoże oczyścić organizm z toksyn, wspomoże pracę nerek, oraz wątroby, natomiast regularne jedzenie pełnoziarnistych produktów, bogatych w błonnik, wspomoże pracę jelit, poprawi metabolizm, a w efekcie pomoże zrzucić nadprogramowe kilogramy. W jedzeniu ważna jest zarówno jakość, jak i ilość pożywanych produktów. 5 dobrze zbilansowanych posiłków ułożonych przez dietetyka, pomoże zachować równowagę i dobre samopoczucie.

Sport to zdrowie
Dobrze ułożona dieta, bogata w warzywa i owoce, uboga w cukry i żywność przetworzoną to pierwszy krok do dobrego zdrowia, kolejny to aktywność fizyczna. Ruch wspomaga pracę serca, reguluje nadciśnienie, podkręca pracę jelit, pomaga redukować stres, a także umożliwia pozbycie się zbędnych kilogramów. Regularna aktywność fizyczna połączona z ułożoną przez specjalistę dietą jest niezbędną do zachowania optymalnej wagi oraz dobrej kondycji całego organizmu . Ważne, aby dobrać aktywność fizyczną odpowiednią dla wieku, kondycji i możliwości, a także biorąc pod uwagę indywidualne preferencje i upodobania. Ćwiczenia mają być przyjemnością, tylko wtedy będą mogły wejść w nawyk i być nieodłączną częścią dnia.

Jak zacząć zdrowo żyć?
Jeżeli jesteś gotowy na zmianę i chcesz zacząć żyć zdrowo i aktywnie, na początek zacznij od oceny swojego stanu zdrowia i ogólnej kondycji organizmu. Dobrze jest skonsultować się ze swoim lekarze rodzinnym, a następnie z trenerem personalnym. Lekarz oceni czy nie ma przeciwwskazań lub zaleceń co do stosowania odpowiedniego planu żywieniowego, natomiast trener oceni poziom mięśni i tkanki tłuszczowej, a także kondycji i wydolności organizmu. Na tej podstawie pomoże dobrać taką aktywność fizyczną, która będzie optymalna i najbezpieczniejsza przyniesie najlepsze efekty.

Potrzebujesz pomocy w doborze odpowiedniej diety? Szukasz sprawdzonego dietetyka z okolic Kościana? Zajrzyj na: dietetyka.alsand.eu
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

środa, 18 kwietnia 2018

Najlepsza maseczka do włosów? - olej kokosowy!


Jak już coś jest modne, to jest modne 😀

Tym razem okazało się, że olej kokosowy używany dotąd głownie celów kulinarnych może być doskonała maseczką na włosy!
Więcej o tym na Onet,uroda



niedziela, 8 kwietnia 2018

Wybory Miss - czasem sława, czasem śmierć

Agnieszka Kotlarska, Miss Polski 1990, Miss International 1991
by Marek Grotowski - Dziennik Dolnośląski nr 31/1990, CC BY-SA 3.0
Czytając na portalu Sądeczanin jakim zainteresowaniem cieszył się casting do tegorocznych Miss Małopolski, zastanawiam się co tak nas pcha do tego, by brać udział w takich konkursach.
Na pewno pieniądze, na pewno chęć bycia sławnym, a może chęć przeżycia dreszczyka emocji!

Nie zawsze młode, piękne dziewczyny czeka sukces. Wygrywa jedna z wielu, może jeszcze kilku z nich uda się zaistnieć w modelingu.
Ale czekają i niebezpieczeństwa: używki, zramolali mężczyźnie którzy przez łóżko obiecują karierę, wyścig szczurów i zero przyjaźni.
A czasem czeka najgorsze. Warto w tym miejscu przypomnieć historię Agnieszki Kotlarskiej, Miss Polski z 1990. Zakochał się w niej niezrównoważony psychicznie wielbiciel, a kiedy jego uczucia zostały odrzucone, 27 sierpnia 1996 zranił śmiertelnie kobietę.



wtorek, 3 kwietnia 2018

Jak często powinno się wymieniać ręcznik?

Chyba zaraz wsadzę kij w mrowisko, ale jestem prawie pewna, że w co drugiej łazience wisi ręcznik, który jest brudny 😀



To znaczy, nie ma na nim tłustych plam, przebarwień czy kurzu. Chodzi o to, że po użyciu staje się się on wylęgarnią bakterii i grzybów dzięki pozostawionych na materiale martwych komórek skóry, śliny, moczu itd.

Dlatego Serwis Business Insider poprosił Philipa Tierno, mikrobiologa i patologa z Wydziału Medycyny Uniwersytetu w Nowym Jorku na pytanie" jak często powinniśmy wymieniać ręcznik.

Ekspert twierdzi, że można dotąd używać swojego ręcznika, kiedy po prawie całkowitym zmoczeniu wyschnie maksymalnie trzy razy.
Ponadto, jeśli z ręcznika wydobywa się nieprzyjemny zapach, należy bezwzględnie go wyprać! 🚰



Najpopularniejsze wpisy miesiąca